Wednesday, June 27, 2012

Kecil Hati Dengan Kawan Sekerja

     Hari ini aku rasa terainanya sangat. hari ini hari  kami bawak murid-murid pergi berenang. Ok, I know.. today is my turn.. Dan 2 orang lain boleh cakap kt bos, xtao... diorang ckp, sbb bos X bagitao. Ye, aku boleh je nk handle semua budak tuh dengan bantuan cikgu.. Tapi kenapa bagi alasan bodoh macam tuh, smpai cikgu lain dipersalahkan sbb tak ingatkan ppm. bila di complain ppm begitu begini marah. hari ini cikgu-cikgu buktikan yang tanpa ppm pn, diorang boleh buat. buktinya tadi.. aku hanya lihat dengan mata dan mendengar dengan telinga. Mungkin juga mereka kesiankan aku. Yela kan, da ad ppm.. mestilah ppm yang buat..Aku tetiba rase bersalah pulak....Cikgu Jo ckp, ala budak-budak ni padan dengan aku sowang je handle.. di berikepercayaan penuh nampknya..ke perli aku?
    Aku betul-betul kecik hati sebab diorang berpakat macam tuh.. depan mulut manis tapi pahit.Minggu lepas, sanggup riba budak sbb nk suh aku pergi temankan diorang.. xnk pergi sowang,. tp minggu ni kau kenakan aku ye.. tak pe la...aku redha,. mungkin itu balasan atas dosa-dosa yang pernah aku lakukan. Alhamdulillah, Allah aku sedikit kegembiraan tadi..Walaupun ianya kegembiraan sementara. Aku dapat jumpa dengan Selangor football Player. ada Shafik Rahim, Amirul Hadi, yang penting aku jumpa amri yahyah.. finally aku dapat jumpa Orang yang menjadi aspirasi untuk nama kucing kesayangan ku,..hihi.. *jgn marah ye...Lepas tu pulak ada satu benda yang funny cikgu jo buat.. aku mintak foldover tp die bg bekas letak air mcd..haha...buat aku tergelak.. tapi aku lupe lak nk ambik gmbo.. pasti lebih menarik kn?hihi... 
Apa-apa pun aku tak simpan sikit pun perasaan nk balas dendam ke apa.. Biarlah, Bersabar, bersabar dan terus bersabar... Itu hanya ujian kecil dari Allah Taala untuk aku, Aku kena kuat menghadapinya.. Insyallah aku boleh...amin..