Tuesday, August 7, 2012

Dompet tertinggal dan RM10

Semalam adik aku tertinggal dompet dia dalam handbag aku. Masa nak pergi Seremban dia letak dalam handbag aku.. Balik kampung terus lupa nak ambil semula. Hari ini dia datang ambil.. Aku jumpa la dia dkt pekeliling nak bagi dompet. Sampai2 je kt situ aku nampak dia tgh cakap dengan seorang mamat. Aku ingatkan kawan dia... rupanya orang tu tengah bercerita dia tak de duit. yang pelik nya budak tu tak mintak duit. cuma dia cerita je..Cerita punya cerita aku sampai. Aku takut die menipu aku ajak adik aku beli tiket bas balik. lepas je beli tiket bas, aku rase kesian plak kt budak tu.. aku pun cakap kt adik, pergila bagi die RM10. Cakap kt adik, Baca Bissmillah 21 kali mcm yang mak ajar n bagi lah.. ikut la dia nak tipu ke apa. Mana la tao dia betul2 xde duit,Hari ni hari die, esok hari kita pulak kan. Lpas pada tu adik aku pn naik la bas. Aku nampak mamat tu beli makanan. Aku anggapan baik jela die nak beli juadah berbuka. Sebab tadi die kata tak cukup RM6 je. mungkin la lebih boleh beli makanan, Itu semua dugaan bulan ramadhan, semoga mendapat keberkatan dari NYA. AMIIN.. :D