Monday, January 9, 2012

Fitnah!!

Seperti minggu minggu yang lain , aku balik kg.. minggu ni aku balik penuh dengan cerita dan berita hangat..pertama nya aku dapat tahu pokde letak jawatan sebagai ketua kampung..terlalu banyak tekanan yang dia terima. Aku tak boleh nk cerita the whole story atas sbb 2 tertentu.. biarla ianya menjadi cerita lisan tanpa tertulis di alam maya..Aku terkilan dengan kes yang berlaku. kemudian ad pulak yang duk fitnah mak aku. die cakap mak aku ad komplot dengan sepupu aku.. mak aku xboleh dipercayai, mak aku suka bawak mulut.orang yang bawak mulut ni adalah menantu bekas ketua kampung..keluarga diorang tak puas ati semenjak pak sedara aku dilantik sebagai ketua kampung. da kau xbagus..mmg patut pn kena buang.bila mintak bantuan, semua ahli keluarga kau je yang dapat. 
Aku pun tak lari kena tempias.. die blh cakap aku suka bawak mulut.. mmg la perempuan ni.. aku xbergaul pn dengan orng kg...bila plak aku nak bwk mulut. aku tak tao pn hal orang kg.. ap yang aku tao, aku, dunia aku, keluarga aku je.. 
aku cerita di sini bukan nak bukak aib sape2 cuma aku nak mereka insaf..besar dosanya menyebarkan fitnah.. sedangkan kami tak pernah buat ap2 kepada mereka..sentiasa layan dengan baik wlaupun da mcm2 cite kami dengar..
Semoga Allah membuka hati mereka untuk berubah. dan juga aku dan keluarga menjadi lebih baik. Jauh dari fitnah..