Tuesday, January 3, 2012

Sibuk Dengan Hal Dunia

Da beberapa hari nk mencoretkan diri di sini.. blog ni adalah buah hati saya sebenarnye, sy rindu kannye bila saya jauh dari kawasan y ad line internet.. sy xde broadband..jus guna unifi di rumah abang.. di tmpat kerja guna Yes.. tp saya mempunyai line internet pd blackberry saya.. makanye xdela sunyi sgt tanpa dunia tanpa sempadan nih..twitter adalah peneman setia walaupun, sy xde follower y byk.. tp saya boleh tulis apa saja yang saya mahu..
Lately ni sibuk dengan hal2 dunia..bila sembahyang nak cepat je..x rase kenikmatan bersembahyang langsung.. sangat merisaukan tetapi saya buat juga.. hurmm.. ntahla...
Saya nak jadi HambaNYA yang taat.. seronok tgk gurl yang berbudi bahasa, penyabar, menutup aurat sepenuhnya,sembahyang dengan penuh khusuk tp aku......Saya seperti mementingkan hal dunia dari akhirat.. walhal saya tao dunia da akhir zaman.. 
Bila Allah duga dengan kesusahan, barulah nak ingatkanNYA.. Saya langsung tak istiqamah dalam beribadat..Macam mane ye nak istiqamah..banyak sungguh halangan dan rintangan. Saya jadi yang dulu, semua nye indah,terasa kemanisan beribadat.. YA ALLAH Kau Berilah petunjuk Mu YA ALLAH..