Wednesday, January 11, 2012

New Love





Ini lah dunia aku. Aku penjaga kepada kanak-kanak Khas..Tak Pernah aku terfikir untuk bekerja di sini. Masa mula-mula aku masuk kerja. satu kejutan budaya buat aku. Dari sekolah aku ambik Kursus Kejuruteraan Awam. Tiba-tiba aku kerja macam ni.. Tapi jiwa aku terhadap budak-budak memang tinggi.Aku sememangnya sukakan budak-budak. Pengalaman menjaga kanak - kanak istimewa ini bukan semua dapat merasainya. Aku bersyukur dan seronok dengan kerja aku sekarang.

Hampir setiap hari aku pergi kerja dengan bergelak ketawa dengan telatah mereka. walaupun mereka sedikit degil tapi mereka memang istimewa. Peristiwa yang aku takkan lupakan ialah bila Kami kehilangan seorang murid SD yang comel. Die ada sakit hati. kesian sangat. Matanye sentiasa kuning. Pada 1Mei 2011. Dia pergi meninggalkan kami untuk selamanya. Aku masih ingat, sehari sebelum die meninggal, die memang kurang sihat dan kami bagi die baring di atas katil. Aku sempat baring sebelah dia. Mungkin Tuhan lebih menyayanginya. Di dunia dia siksa dengan penyakitnya.. tapi kita tak tahu nasib nye di SANA....

Gambar di atas adalah gambar Nicholas. Die murid baru. Die seorang murid SD dan dia HYPER active... Sangat comel. Pantang terleka, pasti dia akan menghilangkan diri. Biasanya dia akan ke tengah padang.
Gambar ini di ambil tadi sewaktu di dewan.